Millorar el present per garantir el futur
Els Talibés no estan escolaritzats, són exposats a tot tipus de malalties que posen en perill el seu creixement normal i, ocasionalment, la vida; pateixen maltractament i exclusió social. L'objectiu fonamental de Fundació Talibés, es basa en capgirar aquesta situació, en millorar les condicions de vida dels Talibés, perquè puguin accedir a un futur millor.

Proporcionar als Talibés un ensenyament diversificat i normatiu
És fonamental que l'educació dels Talibés es diversifiqui i es regularitzi, que els nens aprenguin, a més de l'Alcorà, llengües (francès, castellà, anglès) i matemàtiques, i que incrementin les competències necessàries per la seva vida quotidiana (salut, higiene, ciutadania).

Aconseguir la total integració dels Talibés al sistema educatiu del país, és el primer pas per la posterior integració social..

Aconseguir un entorn segur i sa per als Talibés
Per mitjà d'un conjunt de cases d'acollida on els Talibés poden ser atesos integralment, és possible oferir alternatives segures per a la vida d'aquests nens. Aquestes casos oferirien allotjament i alimentació digna, atenció mèdica i un pla d'estudis normalitzat.

Hem d'oferir una alternativa a la vida dels Talibés, només així es trencarà amb el cercle, només així aconseguirem que aquests nens tinguin una infància digna.

Implicar l'Estat del Senegal
Només és possible que les nostres accions arribin a bon port si aconseguim que l'Estat del Senegal s'impliqui activament. Per desenvolupar el nostre projecte a zones tan sensibles com Kolack, Kolda o Futa -les ciutats on hem previst fundar les primeres cases per als Talibés- hem de tenir el recolzament i la col·laboració de les autoritats locals.

Si aconseguim que l'Estat del Senegal s'impliqui en al problemàtica dels Talibés, la impunitat dels Marabús es veurà en perill.

Conscienciar respecte una infància amenaçada
Tot i que nombroses ONGs i institucions s'han centrat en el problema dels Talibés, encara no han realitzat les tasques adients per solucionar-ho. Fundació Talibés creu que és necessari intensificar la comunicació pel que fa la situació dels Talibés, conscienciar a la societat global.

La Fundació

Fundació Talibés neix amb l'objectiu de millorar les condicions de vida dels Talibés amb la finalitat de poder garantir-los un futur digne.

Totes les accions que desenvolupi la fundació es basen en la transparència, el treball directe sobre el terreny i en total harmonia amb la cultura del país d'acció.

Fundació Talibés parteix de la iniciativa i el compromís de persones de tots els àmbits de la societat i d'institucions i empreses d'Espanya i el Senegal.