Preguntes freqüents

L’apadrinament

1. Què és l’apadrinament?
L’apadrinament permet cooperar en la millora de les condicions de vida d’un nen talibé de Senegal, en una de les cases-internat de la Fundació Talibés. D’aquesta manera, contribueixes a garantir-li una educació que li permeti tenir un futur digne, l’accés a serveis mèdics, menjar i allotjament diari. Un cop garantit tot això, una part de la teva aportació es destinarà a la posada en marxa d’altres internats en diferents poblacions del país, contribuint a què altres nens millorin les seves condicions de vida.

2. Si s’acaba l’apadrinament d’un nen, puc seguir tenint contacte amb ell?
És pràcticament impossible, ja que moltes vegades, al acabar els seus estudis, els nens emigren a les seves poblacions d’origen, amb lo qual, perdem el contacte.

3. La meva aportació mensual va íntegrament cap al nen?
No. L’ aportació mensual que cada padrí realitza, no arriba directament al nen apadrinat, sinó que es destina un fons únic que s’inverteix en el benefici de totes les escoles – internat obertes. El progrés del non, no pot ser aïllat, sinó que s’ha de fonamentar en el progrés de tots els nens del seu internat, i en el de tota la comunitat on viu. D’aquesta manera, el canvi és estructural i permanent.

4. En quins països es poden realitzar apadrinaments?
La Fundació Talibés treballa en les principals àrees de Senegal, Mbour, Dakar, Kaolack, Kolda,Ziguinchor i Fura-Toro. L’apadrinament és una manera de col·laborar i vincular-se al programa de desenvolupament integral del país, garantint una vida digna a una part important dels joves que seran part important del seu futur.

5. Fins quan puc apadrinar al nen?

L’apadrinament dura fins a l’edat de 18 anys, i en el cas que continuïn els estudis d’un ofici, fins als 23 anys. Si vols donar-te de baixa, l’agrairíem que contactessis amb el nostre equip de la Fundació Talibés perquè el nen pugui ser apadrinat novament per una altra persona.

6. Quina relació legal existeix entre un nen i un padrí?

L’apadrinament és un vincle voluntari. No existeix cap vincle legal entre nen i padrí. No és una adopció ni un tutelatge, sinó una manera segura de contribuir al programa de desenvolupament que aborda la Fundació.

7. El nen, pot venir a Espanya?
No. La inexistència d’un vincle legal entre el padrí i el nen, dificulta molt el desplaçament de menors a països estrangers, amb l’afegit, que per ells, el canvi seria molt impactant. Amb lo qual, és impossible el desplaçament del nen cap a Espanya, tot i que tu sí que el pots anar a conèixer allà, juntament amb la seva família, i estar alguns dies visitant la seva casa-internat, essent testimoni directe de la nostra feina. A més, oferim combinar la teva estada, amb visites culturals que et permetin conèixer el país.

8. Li puc pagar una carrera universitària?
Si el nen vol seguir estudiant, la Fundació posa a la seva disposició tots els mitjans necessaris perquè pugui seguir fent-ho. De totes maneres, els padrins no poden ajudar financerament als seus nens apadrinats en les seves carreres universitàries, doncs la Fundació és qui s’encarrega de cobrir tals despeses.

9. Puc deixar la meva herència al nen que tinc apadrinat?
Pots deixar la teva herència a la Fundació, però al nen a títol personal, no; això, crearia enormes diferències socials. De totes maneres, una donació econòmica a una organització en la què confies, com Fundació Talibés, és la millor manera de donar continuïtat al teu compromís de solidaritat.

Regals

1. Què puc enviar al nen com a regal?
Recomanem que s’enviïn coses senzilles i que es puguin compartir amb altres nens i nenes, com ara material escolar, globus, joguines senzilles, o roba d’estiu, perquè allà sempre hi fa calor. Quan es rebi el paquet al Senegal, s’enviarà a la casa – internat, on el talibé cursa els seus estudis i hi viu. Les celebracions i festes Senegaleses,  no coincideixen amb les espanyoles, pel que no és necessari concentrar, l’enviament de regals, en època de Nadal o vacances. Pots enviar el teu regal en qualsevol època de l’any.

2. Li puc enviar diners directament a Senegal?

No. Els diners sempre s’han de canalitzar a través de la Fundación Talibés, ja que d’una altra manera, pot ser que no arribi a la seva destinació, i a més, la nostra moneda no es pot utilitzar a Senegal. Els diners, s’han d’ingressar a la compta bancària de la Fundació Talibés ("la Caixa": 2100-0553-40-0200348644 o Bankinter: 0128-0550-66-0100036003 ) i mai, s’enviaran per correu postal. En l’ingrés, s’ha d’especificar la paraula “regal”, i el seu número d’apadrinament.

La comunicació amb el seu apadrinat

1. Puc escriure-li?
Sempre que ho desitgis, i tantes vegades com vulguis. Hauràs d’enviar les cartes a l’apartat postal que correspongui amb el número de la població on està ubicada la seva casa – internat, i que et facilitarem al gestionar el teu apadrinament. Una vegada la correspondència hagi arribat a les centrals, els nostres companys, l’entregaran al nen apadrinat. Demanem que s’escrigui directament a les oficines centrals, perquè així tenim més garanties i major seguretat, que la correspondència arribi a la seva destinació.

2. Què sap de mi el nen?
El nen sap que la Fundación Talibés col·labora en les escoles,sap que l’ajuda prové de col·laboradors espanyols, però en cap cas, es vol personalitzar, perquè no tots els nens estan apadrinats.

3. Si li escric, em contestarà?
Algunes vegades ho fan, encara que no sol ser habitual, doncs els nens apadrinats, encara van a l’escola de primària i molts encara quasi no saben ni llegir ni escriure. Per suposat, si el nen desitja escriure al seu padrí, ho pot fer a través de la Fundació Talibés, i del director de la casa -  internat. Els nostres companys, recullen les cartes dels nens que volen escriure, i quan hi ha algun enviament a la seu d’Espanya, aprofiten i ens les remeten, perquè les enviem als padrins.

4. Quin tipus d’informació rebo desde Espanya?

Des d’aquí t’enviarem un sobre amb informació del projecte, i la documentació del nen que apadrinis, amb les seves dades personals, i la seva fotografia. Més endavant, rebràs informació dels actes públics que realitzem a la província on visquis; els avenços dels nostres projectes; la memòria abreviada, que mostra l’origen i la finalitat dels recursos obtinguts, així com els resultat que hem obtingut amb ells.

5. Puc enviar-li cartes al nen?
Sí, i directament a Senegal, a la seva població de destí. Pots enviar –li les cartes que vulguis i quan vulguis al nen, però has de saber que el procés de traducció i distribució de les cartes és lent, amb la qual cosa, trigarà alguns mesos a arribar. És aconsellable enviar postals, doncs el text és més curt i les fotografies i dibuixos del revers, els agraden molt als nens. (Mai enviïs postals musicals, les piles contaminen).

6. En quin idioma envio les cartes?
Les cartes s’han d’enviar en francès, perquè a més, contribuiràs a la pràctica de l’ idioma per part del nen.

Viatges

1. Es pot anar a conèixer al nen?
Sí. Es pot viatjar directament a la casa – internat, i estar-s’hi uns quants díes, o també podeu anar-hi amb un grup dels nostres viatges organitzats, sobre els que us enviarem informació detallada al vostre domicili.

2. Quin tipus de viatges realitzeu?
Els viatges organitzats per la Fundació, tenen una durada de 10 díes, encara que es poden dissenyar a la mida. Pràcticament tots els mesos hi ha sortides, si hi ha un mínim de 6 persones. El preu ronda els 1.900€. Hi ha diferents rutes alternatives, que recorren diferents ciutats, però tots els viatges acaben a la casa – internat on viu el talibé apadrinat; zona on els padrins s’instal·len uns díes per conèixer al nen i el treball que la Fundació Talibés porta a terme a Senegal. Els viatges a Senegal que organitza la fundació, permeten gaudir d’aquest meravellós país, de la seva gent oberta, simpàtica i hospitalària, al mateix temps que, conèixer la cultura, l’antropologia, les tradicions de les diferents ètnies i cultures, i la seva exuberant naturalesa, visitant els seus parcs nacionals.

Vull apadrinar