Centres ambaixadors

Els Centres Ambaixadors són aquells centres i institucions que es distingeixen pel seu treball al costat de la Fundació Talibés en la defensa i promoció dels drets del nen, mitjançant de la seva participació activa en campanyes i iniciatives en solidaritat amb els més vulnerables: els nens i les nenes.

El compromis dels Centres Ambaixadors:
Consideren prioritari tenir present, tant en la seva activitat com en la seva política social, els drets específics del la infantesa reflectits en la Convenció del Drets del Nen.

• Reconeixen a la población infantil com la població més vulnerable, amb necessitats específiques de protecció, desenvolupament i respecte.

• Atenen de manera prioritària al nen i a la nena com a “subjectes d’interés superior” i manifesten la seva voluntat de promoure accions a favor de la infantesa, especialment la més desfavorida.

• Realitzen les seves accions desde la institució com agents actius de desenvolupament no només econòmic, sino també d’avenç socio-cultural.

• Demostren un criteri coherent i ètic que recolza el desenvolupament positiu de la infantesa, la seva família, els seu entorn i la garantia dels drets d’aquesta.

• Realitzen les seves accions de responsabilitat social amb un enfocament especial al desenvolupament i millora de la infantesa.

• Promouen l’interès per cooperar en programes i projectes nacionals i internacionals, enfocats en la supervivència, desenvolupament, protecció, sensibilització i defensa de la infantesa.